onsdag den 9. januar 2013

Brunsviger muffins

Min kæreste har fødselsdag - og til fødselsdag hører der jo kage til.
Han har i det hele taget en sød (kage) tand, men især brunsviger er han glad for. Derfor skulle han da også have det nu han fylder år.
Istedet for at lave en stor kage som jeg plejer lavede jeg den denne gang som små muffins.

Skulle du også have lyst til at bage brunsviger muffins kommer opskriften her.

12stk.
250g hvedemel
1 1/2 spsk sukker
1 knsp salt
1/2 tsk stødt kardemomme
25 g. smør (ikke smeltet)
25g. gær
1 1/2 dl lun mælk

Fyld:
50 g. blødt smør
75 g. Brun farin

De tørre ingredienser blandes og smørret blandes i.
Lun mælken og rør gæren ud heri.
Det hele blandes og hæver i 20 min.

Form 12 små boller og tryk dem ud i muffinsformene (prik evt. lidt huller med en gaffel)
Bland ingredienserne til fyldet sammen og fordel del ovenpå dejen.
Bages i ca. 12-15 min ved 160 grader (varmluft)

Kan evt. pyntes med lidt glasur.

Bon appetit :)

Som I nok kan se er der rosiner i mine kager. Dette er ikke normalt en del af opskriften, men kæresten synes det smager skønt. Det er en smagssag om I vil tilsætte dem







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Elsker kommentarer, så smid endelig en :)