fredag den 8. februar 2013

Siden sidst + opskrift på indbagte herligheder

Wow hvor tiden bare har fløjet af sted det sidste stykke tid.
Vi har været lidt presset herhjemme da vi havde en bil der skulle synes, men som trængte til en næsten ny bund. Heldigvis har kæresten siden sin barndom set sin mekaniker far over skulderen, så det kunne han heldigvis sagtens selv lave. Det eneste det krævede var tid - masser af tid. Som i ca. 40-50 timer. Disse timer har han så skulle finde efter arbejde og i weekenderne, hvilket selvfølgelig betød at jeg stod for børn og andet praktisk herhjemme.
Nu er den dog heldigvis færdig og godkendt uden anmærkninger - og jeg må indrømme at jeg er ret stolt af kæresten :)
Derfor har der været rimelig stille herinde i modsætning til det virkelige liv hvor der har været rimelig drøn på.
I denne weekend er vi dog børnefri og skal bare nyde hinandens selskab hvilket jeg ser frem til :)

I går besluttede vi os for at lave en stor portion indbagt kylling, rejer og løgringe. Dette er rimelig tidskrævende, men smager skønt og der er nu til en del gange i fryseren.

Vi brugte en opskrift som kæresten har fået for mange år siden og den er virkelig et hit. Den er hurtigt lavet og rigtig nem at arbejde med. Dejen er dejlig tyk og når den bliver friteret bliver den lækker sprød og luftig.

Vi lavede en hel portion dej som vi brugte til en stor pose kæmpe rejer, 500g. kyllingekød i tern og 1 stort løg. Da vi var færdige var der ca. halvdelen tilbage så man kan sagtens nøjes med en noget mindre portion.

Opskrift:
250g. hvedemel
1,5 dl. øl
1/2 tsk. salt
2 dl. lunken vand
1/2 dl. olie (jeg brugte solsikke da jeg tror oliven er for kraftig i smagen)

2 æggehvider

Pisk alle ingredienserne undtagen æggehvider kraftigt sammen. Lad blandingen hvile 1/2 time.
Stivpisk æggehviderme og vend disse i dejen.

Friteres ved 180 grader til de har en gylden farve.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Elsker kommentarer, så smid endelig en :)